четвъртък, 8 април 2021 г.

Пролетна бебешка супичка с тиквички, копър и чесън

  Добър ден!

  От няколко дни все ви говоря за предизвикателството. То не е тайна. Ето го и него - моят мъник Калоян се оказа с алергия към пшеница и ръж, което рязко ограничи неговото меню. Доста порових из мрежата, но би беше трудно да откривам нужната информация и рецепти, които да са приложими за диетата на 11 месечно бебе.

  Всичко, което ще споделям тук е базирано на личния ми опит и на конкретните нужди на Калоян. 

 Първата ми рецепта тук е за една безглутенова веган супа. Ето ги и нужните продукти:

 1 тиквичка - около 400 гр. беше моята

 2 стръкчета чесън - от градинката разбира се

 2 стръка копър

 100 мл консервирани домати - домашна продукция

 100 мл ориз*

 1с.л. слънчогледово олио

 щипка сол

 около 1.3 л. филтрирана вода

 * Правя уточнението за милилитрите ориз. Като повечето домакини и аз обичам да меря с чашка. Тази разграфена малка каничка ми е много добър помощник в готвенето.

 Сложих на котлона водата, доматите, олиото и солта да заврат. През това време нарязах и добавих чесъна. Тиквичката я обелих и настъргах на едро ренде. Когато течностите завряха, добавих тиквичката и измития ориз. За около 20 минути вече беше готово. Добавих наситнения копър и след минута изключих котлона. Накрая леко пасирах сместа. 

   Калоян много хареса супата и излапа набързо купичката.

  Надявам се да пробвате и коментирате, а защо не и да дообогатите рецептата.

  Пожелавам ви прекрасен пролетен ден с първия цвят на розовата камелия от мен!

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар